pátek 16. února 2018

Harry Hole #4: Nemesis

Ahoj všem!

Hrozně se omlouvám, že jsem minulý týden nepřidala článek o mém knižním počínání. Upřímně, neměla jsem moc času a ani jsem nestihla knížku dočíst! Stydím se, i přesto, že mám volno po zkouškovém a letní semestr je poměrně daleko, nestíhám. Furt jen samá práce, práce a práce a je to náročné. A upřímně, sice čtu cestou do práce a domů, ale nikdy toho nepřečtu tolik, jako když jsem zahrabaná doma v pelechu. Slibuju, že to teďko napravím! :) Aspoň doufám.
No a abych se dostala ke své knize... Konečně jsem pokročila v sérii Harry Hole od Jo Nesbø. Nesba mám hrozně ráda, četla jsem jeho knihu Syn a samozřejmě i pár dílů ze série Harry Hole (pokud se teď ptáte, zda jsem četla i další knihy, jako třeba Lovci hlav nebo Krev na sněhu, tak ne, zatím... :D). 
Tak se na to podíváme...


Ještě doplním, že ze série, ačkoliv mi ty knihy chybí, jsem četla Netopýra a Sněhuláka.

Autor: Jo Nesbø
Nakladatelství: Kniha Zlín
Jazyk: čeština 
Počet stran: 504
Rok vydání: 2011
Žánr: detektivka



Anotace
4. díl krimi série o detektivu Harrym Holeovi. Začal podzim. V jedné bankovní pobočce v centru Osla dostává vedoucí pětadvacet vteřin na to, aby otevřel bankomat, vybral z něj peníze a naházel je do připravené kabely. Limit o šest vteřin překročí. Bankovní lupič ukáže do bezpečnostní kamery šest prstů, zastřelí jednu ze zaměstnankyň a beze stopy se vytratí. Případ dostává na starost Harry Hole, jeden z nejlepších kriminalistů oslovské policie, ale zároveň velmi svérázný chlapík, osamělý vlk s neuspořádaným osobním životem a alkoholik, kterému dělá problémy podvolit se jakékoli autoriě. Při vyšetřování mu sekunduje velmi zdatná policejní posila Beáta Lonnová, dcera znémého zastřeleného kriminalisty, který zaujala místo Harryho zavražděné kolegyně Ellen Gjeltenové. Krátce po zahájení vyšetřování je ve svém bytě nalezena Harryho dávná láska Anna Bethsenová. Vše nasvědčuje tomu, že spáchala sebevraždu v ten večer, kdy u ní byl Harry na večeři. Téměř vše. Jenže Harry má naprosté "okno" a z návštěvy si nic nepamatuje. Co se vlastně v Annině bytě odehrálo? Když vyšetřování uvízne na mrtvém bodě, rozhodne se Harry využít pomoci Raskola, původem rumunského Roma, Annina příbuzného a legendárního bankovního lupiče, který se sám přihlásil na policii a nechal se uvěznit. I z vězení však dokáže tahat za potřebné nitky. Harry uzavře s Raskolem dohodu: Raskol mu pomůže najít bankovního lupiče a Harry oplátkou za to odhalí Annina vraha. Kolotoč událostí se rozbíhá. A to podzim teprve začal...

Z téhle obsáhlé série jsem četla prozatím Netopýra, Švábi, Červenku, Sněhuláka a právě Nemesis. A musím říct, že právě Švábi byli pro mě jedním z nejméně zajímavých dílů a Nemesis je hned v závěsu. Přijde mi, že v tomto díle vraždy spolu tolik nesouvisí, ačkoliv ve finále některé prvky ať už z jedné či druhé vraždy pomůžou objasnit tu druhou. Tudíž nemůžu ani říct, že mě kniha nadchla a ani nemůžu říct, že mě úplně zklamala. Jen jsem asi čekala trochu něco víc, ale série má 11 dílů, tudíž je jasné, že některé ty díly musí být prostě trochu slabší než ty ostatní, které jsou pak pecka. :D Asi jsem byla na knihu tak moc natěšená, že mě ve finále tak trochu zklamala, to ale neznamená, že mě od série odradí, upřímně to byli Švábi, kteří mě trochu odradili a poté jsem zase dlouho na knihy od Nesba nesáhla. Ale tak jako tak bych měla zavítat do knihkupectví a koupit si další díl, protože prostě Harry. 
Ovšem není pochyb, že se mi jeho knihy čtou snadno a samo, vždycky nemůžu uvěřit, jak rychle tak knížka utíká, a já jsem zase na konci knihy. Jsem zvědavá na další pokračování, jelikož mě Harry Hole baví. Je svérázný a má svojí hlavu. Harry je opravdu jedním z mých oblíbených knižních hrdinů. 


3/5


A co vy a Harry Hole, popřípadně Jo Nesbø? :)
Mějte se famfárově! :)

Annette

6 komentářů:

  1. Já se na tohoto autora tak nějak pořád chystám....a furt nic. Klasika. Teď jsem se nějak přeorientovala na úplně jiné knížky. Moje sestra má Nesba moc ráda tak mě vždycky navnadí, ale skutek utek jak se říká :D Musím se mu podívat na zoubek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak šup šup na něj! Opravdu doporučuji :) a třeba začít právě Sněhulákem, ačkoliv je to až sedmý díl v sérii, ale pro mě zatím nejlepší :)

      Vymazat
  2. Pěkná recenze :) Od Nesba jsem zatím nic nečetla, ale ráda bych to napravila :) Vážně mě zajímá, jak na mě jeho knihy zapůsobí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, snažím se, ale stejně se mám ještě v recenzování co učit :) Opravdu doporučuji, možná nejdříve začít nějakým pokročilejším dílem ze série, například tím Sněhulákem (je k tomu i vcelku povedený film, ačkoliv se od knihy liší), protože je možné, že by tě ty první díly mohly odradit. Mě se sice netopýr líbil, ale jak říkám, Švábi už tak ne, a tohle jsou první dva díly, takže jsem z toho pak měla takové rozporuplné pocity, každopádně Syn je skvělý, i když je to samostatná knížka :)

      Vymazat
  3. Jeste jsem s tímto autorem ani nezačala :p Ale chystám se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě ho vyzkoušej, já jsem z něho nadšená :) dobrá, jak z kterých dílů :D

      Vymazat