úterý 27. února 2018

Lifestyle #1: Domácí vafle, a co snídáte vy?

Ahoj všem! :)

Přináším první lifestylový článek, který se bude týkat domácích vaflí. A co vy? Máte rádi vafle? Zkoušeli jste je někdy doma, nebo si je dáváte případně někde na výletě? :) Já se musím přiznat, že od té doby, co jsem byla v Kanadě, a každý víkend jsme měli k snídani domácí vafle, tak jsem si je úplně zamilovala, a mám je raděj než palačinky. Ruku na srdce, domácí vafle jsou jednoznačně lepší než ty kupované. A to i druhý den. :D Mňam. Já jsem upřímně dostala vaflovač až teď k Vánocům, takže vlastně rok potom, co jsem o něm neustále doma mlela. A heleme se, teď mám najednou dva, jeden doma, a jeden u přítele, který jsem dostala od jeho sestry. No, aspoň ten svůj nemusím neustále převážet. :) 



Mamka mi vaflovač pořídila na eshopu Lidlu (a ještě ke všemu je červený! Miluju červenou :)) a musím říct, že jsem s ním absolutně spokojená. Nepeče tak rychle, tudíž můžete vafle pěkně pohlídat, nebo si je samozřejmě více připéct. Záleží na osobní preferenci. Ovšem pokud vaflovač peče více, musíte vafle víc hlídat, protože je možné, že se vám každou chvíli připečou takovým stylem, že z nich bude jen pěkný hnědý uhlík. :)
Co se těsta týče, tak není náročné, ale je spíše drahé. Patří do něj 80 g másla, což není zrovna málo, a víte jak, pokud bude další máslová krize, kdy se cena másla vyšplhá až na 70 kč, asi vafle jíst nebudu. A ani vy ne. Rozhodně se nesnažte nahradit máslo margarínem. Vafle totiž nebudou vůbec dobré a nevyběhnou, bude to vypadat spíše jako taková parodie na vafle. Věřte mi, zkoušela jsem to dvakrát a vůbec se to nepovedlo. Možná by se máslo dalo nahradit olejem, ovšem to jsem ještě nezkoušela, každopádně je to v plánu.
A teď už tedy, co budeme potřebovat na celé těsto: (za tuto variantu těsta vděčím Káje, která má vždy super recepty z proženy.cz, měla bych tam zavítat častěji, takže děkuji Kájo :))


  • 80 g másla
  • 1/3 hrnku cukru krupice
  • 1 vejce
  • hrnek hladké mouky
  • 1/2 lžičky kypřicího prášku
  • 1/4 lžičky soli
  • 3/4 hrnku mléka 


Upřímně, toto těsto je už mnou trochu upravené, jelikož při prvním domácím pokusu jsem dala do těsta dvě vejce a vafle potom chutnaly spíše jako upečené vejce, než vafle. Ovšem, můžete to vyzkoušet :) Případně do těsta můžete přidat i kakao, a tak se z vašich nudných bílých vaflí stanou pěkné čokoládové. :) Originální recept tedy najdete zde.

Máslo rozpusťte, hezky pomalu, aby na něm nevznikla pěna. Do těsta ho nepřidávejte teplé. Ostatní ingredience smícháme v misce a pěkně promícháme, potom přidáme vystydlé máslo a vše znovu promícháme, až nám z toho vykoukne pěkné husté těsto, konzistenci můžete zkontrolovat v tomto domácím videu:


Poté už těsto naléváme do vaflovače. Vaflovač osobně nevymazávám ničím, ani olejem, jelikož těsto samo o sobě je dostatečně mastné a není tudíž třeba potírat i vaflovač. Vafle se nepřilepí. Osobně na nalévání těsta preferuji malou naběračku, kterou taktéž můžete vidět na videu, jelikož přesně vím, kolik do vaflovače dávám těsta a kolik můžu ještě přilít. Přibližně to vychází na jednu a půl sběračky. A pak už vafle pečeme dozlatova. 



Pak už stačí jen vafle dozdobit čímkoliv, co máte rádi, ať už je to nutella, banán, javorový sirup (nejlepší kombinace), či marmeláda nebo zmrzlina. V létě to samozřejmě může být i sezónní ovoce, což taktéž přidá na chuti. Vafle můžete pomazat i povidly. Mňam. Přeji dobrou chuť!



Omlouvám se za ty fotky, bohužel nejsem dobrá ve focení jídla, či ve focení jeho přípravy. To jde opravdu mimo mě. :D
Mějte se famfárově! 

Annette


4 komentáře:

  1. Odpovědi
    1. Když jsem ten článek psala, taky jsem na ně měla chuť. :D

      Vymazat
  2. Jee, tak to vypadá dokonale:D. Přesně teď bych si je dala...Jinak já snídám jogurt s čímkoli, co je zrovna doma:D.
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky bych si je dala. :D Většinou taky snídám jogurt, protože ne vždycky mám čas se dělat s vaflema. Třeba když jdu ráno do práce a musím tam být opravdu brzo, jsem totiž věčně unavenej holub, takže můžu spát furt a vstávat dřív je pro mě zabijácký, ale někdy si ty vafle dělám i k večeři po práci :) A mamka pak nadává, že jich mám hodně, ale přesně další den je důvod, proč jich mám hodně, pak je mám pěkně na snídani :)

      Vymazat